SpäťÚvod / Články / Odporúčame / aktivity, nápady / Ako mať vplyv na médiá?
Tanečné večeryRodinný plánovací kalendár

Ako mať vplyv na médiá?

24. január 2014

Vytlačiť Vytlačiť
Ako mať vplyv na médiá?

Médiá sú tu a robia svoju prácu. Nezmeníme to.

Ich ovocie je hodnotovo spravidla na úrovni charakteru a šľachetnosti tých, ktorí ich tvoria. A tak na nás vplývajú kvalitné a krásne, alebo rozum a srdce zarážajúce diela - bilboardy, TV-programy, divadelné predstavenia atď. Ich vpylv je silný - môžeme ich ovplyvňovať aj my? Jasné že áno... 

Napríklad nás naposledy zarazil film WANTED, ktorý hoci mal v úvode dosť tvrdú sexuálnu scénu, šiel už v čase 20:30 hod. (TV JOJ, 10. 2. 2013)

Dali sme sa trochu do hľadania - ako túto vec my diváci môžeme ovplyvniť, a tu sú výsledky. 

 

Vysielacie médiá

Oblasť vysielacích médií je pomerne dobre zastrešená zákonom aj Radou pre vysielanie a retransmisiu, ktorá má na webe pomerne jednoduchy formulár. Stačí ho vyplniť a konkretizovať čo kde bolo odvysielané a aké sú Vaše pripomienky k danému programu. Rada má pravidelné stretnutia, na ktorých sú podnety analyzované a prípadne je vysielateľ postihnutý sankciami. Tieto, žiaľ, zvyčajne neznamenajú pre dané médiá hrozbu. Ale to by nás - užívateľov médií, nemalo odradiť od hľadania spôsobov ako mať vplyv na ich produkciu, pretože situácia by sa asi len zhoršovala.

 

Bilboardy a verejné priestory

Táto oblasť je ošetrovaná Slovenskou obchodnou inšpekciou (SOI). Pani riaditeľka Machútová je otvorená diskusii a spolupráci. V prípade že občan chce upozorniť na nevhodnosť reklamy vo verejnom priestore, môže svoj podnet adresovať priamo ústrediu SOI v Bratislave, alebo pobočkám SOI v jednotlivých krajských mestách SR. 

Skúsenosť ukazuje že by bola vhodná novelizácia zákona o reklame 147/2001 Z.z. tak, aby SOI mala v rukách v prípade oprávneného podnetu nástroj na okamžité stiahnutie reklamy z verejného priestoru. Momentálne je reakčný čas niekoľko týždňov, ak nie mesiacov - čo je pri reklame z hľadiska jej regulovania úplne nedostatočné.

 

Ako pochváliť

Nie je dobré sa na svet pozerať len cez optiku sťažností a nechávať pozitívne zážitky nepovšimnuté. Tým skôr, že ich je v médiách "ako šafranu". Preto odporúčame ozvať sa médiám, ktoré prinášajú pozitívne programy. Každé médium má svoju webstránku s kontaktami na jednotlivé oddelenia na ktoré je možné zaslať svoje reakcie, napríklad:

http://www.stv.sk/stv/o-stv/kontakty/

http://www.markiza.sk/o-nas/647475_kontakty

http://www.joj.sk/kontakt.html

http://www.ta3.com/tv/kontakty.html 

 

Manuál k podávaniu podnetov občanov

Ako manuál k podávaniu podnetov občanov bola vytvorená jednoduchá web stránka. Tu sa môžete prihlásiť k odoberaniu e-mailových upozornení na prebiehajúce aktivity - ku ktorým sa môžete tiež pridať.

Manuál poskytuje detailné informácie o jednotlivých subjektoch kam je možné sťažnosť adresovať, ako aj postup a príklady podaní. Spravidla táto vec si vyžiada od nás kus času - nuž, čo nič nestojí, za nič nestojí. 

Prajeme veľa dôvodov pre adresné pochvaly :), a veľa odvahy sformulovať svoje rozhorčenia.

Tím ZAOSTRI 

 

Ďakujeme pánom

Tomášovi Kováčikovi (Quo vadis, Bratislava) a Marošovi Peciarovi (Saleziáni )

za podelenie sa s ich skúsenosťami v tejto oblasti.

Zdroj: https://sites.google.com/site/nasazmena/ 

Podobné články

FestHry Trnava 2013...

29. január 2013 / aktivity, nápady

FestHry Trnava 2013...

... ponúkajú možnosť aktívne stráviť spoločný čas. V dňoch 18. - 20. januára 2013 zaplnia stoly v Mestskej športovej hale v Trnave stovky spoločenských...

Chránené dielne

24. február 2013 / aktivity, nápady

chránená dielňa

Pri vstupe do malej cukrárne, kde je útulne a čisto, a kde obsluhuje mentálne postihnutý mladý muž, sa veľmi rýchlo zastaví čas. Je tu skutočný kľud a...

Čo PC dáva a čo berie?

24. február 2013 / aktivity, nápady

pc postoy

Dobrý pomocník, sprístupnený dnes už takmer každej domácnosti. Tak ako gitara ladí len keď jej struny sú napnuté, a teda jej "krk"...

Zverenie zodpovednosti dieťaťu

24. február 2013 / aktivity, nápady

jahôdky

"To sa neoplatí!" Povedala suseda, keď ma videla ako nesiem priesady paradajok. "Keď si to prerátaš, kúpiš si za to 4 - 5 kg paradajok a máš to bez...

N