... škola na každý deň.
Spojená škola na Letnej 34, v Poprade pozýva na prezentáciu výsledkov ich projektu Škola pre každého – škola na každý deň, ktorý bol 5 rokov experimentálne overovaný a predstavuje jednu z možností autonómneho rozvoja školy v našich podmienkach.
Škola je inšpiratívna aj tým, že spája materskú, základnú a základnú umeleckú školu do jedného synergického celku. Podujatie sa uskutoční 15.10.2015 v priestoroch školy v Poprade.
Ak prídete, ocitnete sa v spoločnosti odvážnych riaditeľov, ktorí majú ambíciu byť spolutvorcami školy, ktorá vníma a odpovedá na potreby súčasných ľudí (detí, pedagógov i spoločnosti)...
Pani riaditeľka o ich skúsenosti hovorí:
Spojená škola, Letná ulica 3453/34 v Poprade (ďalej len škola) je štátnou školou a jej zriaďovateľom je Mesto Poprad. Vznikla 01. 01. 2010 legislatívnym prepojením činnosti troch škôl pod jednou strechou – materskej, základnej a základnej umeleckej školy.
Tvorbou projektu s názvom Škola pre každého žiaka – škola na každý deň, ktorý sme experimentálne overovali v rokoch 2010 – 15, sme vytvorili systémový základ na zabezpečenie vzdelávania s celodennou starostlivosťou. Jedinečnosť každého žiaka sa nám stala fundamentálnym základom pre každodenný život školy, ktorej poslaním bolo zabezpečiť nielen všeobecné právo dieťaťa na inkluzívne vzdelávanie, ale hlavne vychovávať zdravé, šťastné a vnímavé deti.
Predpoludním sa žiaci vzdelávali a popoludní sa tvorivo sebarealizovali v činnostiach, na ktoré mali predpoklady a nadanie. Filozofiu takéhoto fungovania sme postavili na princípe dôvery. Spoznávaním detí a žiakov a spoločným odkrývaním ich identity sme sa usilovali tvoriť základy ich sebapoznávania a rozvíjania sebaúcty, na ktorých by mohli tvoriť svoju stopu v živote. Voľbou a formuláciou úloh sme si vytvorili podmienky na implementáciu stratégií aktívneho učenia sa žiaka pre napĺňanie jej druhého princípu fungovania, ktorým bola komplexnosť prístupu pri rozvoji potenciálu žiaka. Vzdelávanie v škole sme opreli o štyri piliere - fyzický, duševný, sociálny a duchovný, aby sme zabezpečili výchovu dieťaťa ako celostnej, jedinečnej a všestranne rozvinutej osobnosti a škola naplnila svoj cieľ:
aby si žiaci osvojili také schopnosti,
ktoré im umožnia nielen flexibilne sa prispôsobiť novým podmienkam,
ale aj hľadať nové cesty a úspešne sa sebarealizovať v živote v 3. tisícročí.
Cez prejavy autentického uznania, prijímanie hodnôt
a podporovanie integrity každého člena školskej komunity
sme v našej škole vytvorili základné podmienky pre rozvoj učiacej sa komunity.
Sme preto škola reagujúca na potreby žiakov, rodičov a spoločnosti a smerujúca k tomu, aby každé dieťa malo šancu objaviť vo svojom vnútri bohatstvá, rozvíjať ich a podeliť sa o ne s inými.
Veď čo môžeme ponúknuť žiakom viac, ako dobre organizované spoločenstvo, v ktorom všetci členovia duševne rastú a sú jeden pre druhého prínosom?
6. marec 2014 / z domova...
Čo hovoria účastníci posledného realizovaného víkendu pre bezdetných manželov? Ahojte priatelia, spolu s manželom sme sa zúčastnili víkendu na...
4. február 2013 / z domova...
"Neviem ako, ale podarilo sa mu zaujať moju pozornosť." Hovorí chlapec, ktorý sa v roku 1858 stretol s Jánom Boscom, a ktorého život sa odvtedy úplne zmenil. Don...
28. február 2017 / z domova...
Dvanásty ročník zbierky TEHLIČKA, organizuje SAVIO, 28. 2. - 31. 7. 2017 Južný Sudán ... ozbrojené strety, ktoré začali v roku 2013 doposiaľ zanechali...