SpäťÚvod / Články / Odporúčame / Mám v srdci dilemu
Blahoslavení dnešných dníKompas – Ako viesť deti správnym smerom

Mám v srdci dilemu

11. máj 2016 / Radoslav Krnac

Vytlačiť Vytlačiť
Mám v srdci dilemu

Reklama, ktorá pomáha zachraňovať životy!

 

Prečo podporiť bilbord 4Life?

Lebo je potrebný.   

Veľká časť žien, ktoré chodia na potraty, sú práve nečakane tehotné študentky. Tehotenstvo  pre nich často znamená koniec štúdia, stratu kariéry, mena, či životného štýlu.  V momente zistenia tehotenstva musia rýchlo zaujať postoj a rozhodnúť sa čo ďalej. Ako máme mnohí skúsenosť, človek v kríze a pod tlakom koná poväčšine skratovo a vyberá možnosti, ktoré najviac pozná, tie ktoré sa zdajú prijateľnejšie pre neho a pre jeho okolie. V prípade mnohých študentiek je potrat vnímaný ako menšie zlo. Vidia len dve cesty - buď dieťa alebo ony samé. Nepoznajú projekty ani organizácie, ktoré by vedeli pomôcť im obidvom.

Túto strašnú nevedomosť chceme zmeniť! Preto je tu náš bilbord, ktorého hlavnýmcieľom je sprostredkovať študentom všetky formy pomoci v prípade neželaného tehotenstva. Aby sa mladé mamičky mohli rozhodnúť naozaj zodpovedne.

 

Prečo práve bilbord?

Reklama hýbe svetom.

Vnímame realitu dneška a našich rovesníkov a stále viac si uvedomujeme silu vonkajších vplyvov. Prostredie, životný štýl spoločnosti a reklama, kričiaca z každej strany udáva chtiac či nechtiac smer spoločnosti. Platí to aj o hodnotových postojoch, o prístupe k manželskému spolužitiu, či tehotenstvu. Žiaľ, obrovská nevedomosť sa už prezliekla za samozrejmosť, kedy sa málokto zamýšľa, či je za životom ako takým niečo viac. Tento fenomén niekedy až paradoxnej uniformity v zmýšľaní vidieť už vo viacerých sférach, kde POTRATY sú iba dôsledkom tejto devalvácie hodnôt. Odráža sa to nielen na štatistikách, ale aj na konkrétnych príbehoch. Neatraktívnosť manželstiev, stúpajúci počet rozvodov, zneužívanie antikoncepcie a propagovanie iných foriem ukončenia tehotenstva ako chemický potrat, či vnútromaternicové telieska hovoria svoje.

Tajomstvo reklamy má svoju moc. Jej dostupnosť a forma komunikácie je veľmi silná. Preto sme zvolili tento už overený a účinný spôsob komunikácie hodnôt a pomoci - Viditeľné miesto a vizuál, ktorý zaujme už na prvý pohľad.   Vychádzali sme z toho, čo asi prežíva dievča v momente rozhodovania sa. Aká je jej situácia a ako asi navonok vyzerá? Hoc prípady sú rôzne, s istotou vieme povedať, že táto chvíľa rozhodovania sa medzi životom a smrťou, je často momentom obrovskej dilemy. Na vážkach je budúcnosť matky a život dieťaťa. 

Okrem toho ranné štádiá tehotenstva na dievčati vôbec nebadať, preto je v týchto chvíľach častokrát sama, kedy musí zaujať stanovisko v ohraničenom čase. Často bez akejkoľvek podpory a rady blízkych. Náš bilbord smerujeme práve k nej a chceme jej dať najavo, že hoci jej trápenie navonok až tak nevidieť, vieme o nej.

 

 

Rozpočet na realizáciu 4Life BB

 

1. Stupeň projektu - Osveta cez internet
- HOTOVO

Mladí trávia veľa času na FB. Prvý stupeň našej misie je zaplatiť reklamu na Facebooku. Osloviť mládé ženy vo veku od 18do 30 rokov cez Facebook. Vďaka platenej reklame sa nám cez Facebook podarí preniknúť do ich súkromnej sféry kde komunikujú s priatelmi. Zachranovať životy deťom sa dá aj cez internet. Za 2000eur dostaneme k mladým dievčatám a ženám cez Facebook správu nádeje, že niesu v tažkej situáci samé.

CIEĽ: FB reklama + web ku kampani, 2000eur

 

2. Stupeň projektu - billbordy pre 5 univerzít
- HOTOVO

Chceme vyzbierať financie na 5 bilbordov, ktoré umiestnime aspoň na 2 mesiace pred univerzity v 5tich mestách

CIEĽ: 5 bilbordov/2mesiace, 2016eur


3. Stupeň projektu - 30 BB pred intraky a ostatné univerzity
- Práve prebieha

Sme pašáci. Bilbordy chceme dostat pred všetky univerzity a intráky aby sme zasiahli čo najviac mladých. 3. stupeň projektu dostane bilbord pred každú univerzitu a internát na Slovensku.

CIEĽ: 30 bilbordov/1mesiac, 6048eur
 


4. Stupeň projektu - 200 BB po celom slovensku
- ZAMKNUTÝ

Cez prekážky ku hviezdam. Ovplyvníme celé Slovensko a spustíme verejnú diskusiu! Bilbord 4Life rozšírime po celom Slovensku v každom krajskom meste.

CIEĽ: do 200 last minute bilbordov/1mesiac, 14400eur

 

A ŽE TO MÁ ZMYSEL!

Máme už prvé zachránené dieťatko, o ktorom vieme :)

Áno, je to pravda!! Vedeli sme, že nemáme ako odkontrolovať úspešnosť bilbordu. Aj keď za určitý úspech sme považovali už aj to, že púta pozornosť a vzbudzuje diskusiu medzi mladými. 

Bilbord visí v Bratislave na zastávke Lafranconi od polky januára 2016 a do dvoch týždňov od vyvesenia prišlo za mnou niekoľko mojich priateľov s tým istým zámerom. Všimli si bilbord na zastávke a chceli si overiť, či je od nás. Všetkých sprevádzalo aj isté rozhorčenie, pretože niekto nám už to naše "dielko "opovážlivo popísal. Opisovali mi, ako v našom slogane niekto preškrtol slovo „v hlave“ a namiesto toho napísal: „v srdci“. Nasledovne všetci pripojili úvahu o tom, čo tým autor myslel, keď to škrtal... že možno má aj pravdu a rozhodnutie dievčaťa v takejto situácii nie je čisto racionálne.

No nedá sa to porovnať s rozhovorom, ktorý sme "náhodou" započuli v električke prechádzajúcej okolo bilbordu. Neznáme dievča sa začalo nahlas rozhorčovať, aká je to drzosť natláčať názory o potratoch, keď je to každého osobná vec. Nato ju spolusediaca dievčina rýchlo a decente umlčala s tichšími slovami priznania, že práve tento bilbord jej zachránil dieťa. 

 

Pre nás je táto skúsenosť Božím povzbudením, že namáhať sa pre veľké ciele má zmyselAvšak samy nedokážeme dlho hradiť takýto marketing. Preto pozývame aj Vás k spolupráci, lebo vieme, že v jednote je sila. Iba spočne môžeme pevne držať hlas hodnôt aj v mene nenarodených detí.

 

KTO SME? Predsa ForLife Mission!

Sme tím študentov vycházdajúcich z bratislavského UPeCe, ktorí sme sa rozhodli chrániť život so všetkým, čo máme.  

   

Ako už samotný náš názov hovorí, naším poslaním je MISIA. Tá vychádza v prvom rade z úcty k životu a dáva úlohu chrániť ho od počatia až po prirodzenú smrť. A to na všetkých úrovniach a vo všetkých oblastiach, kde je napádaný. Našou srdcovkou sú tí najslabší - nenarodené deti, ktoré sú úplne bezbranné a nemajú možnosť samy bojovať o svoj život. Druhou cieľovou skupinou sme my sami, teda študenti a mládež okolo nás, ktorí o tých deťoch často rozhodujeme.

V tomto smere sa snažíme mladistvým štýlom šíriť osvetu. Pomáhať predchádzať potratom, šíriť úctu k životu, k sebe samým, aj k sebe navzájom. Okrem toho chceme motivať všetkých mladých k aktívnej účasti na dianí v spoločnosti. Ukazovať im skvelý životný štýl misionárčenia, ktorý prináša radosť a chuť z poznania toho, že sme každý z nás povolávaní k láske a službe aj mimo nášho súkromného života.

Ďakujeme Vám za pomoc! :) 

Lucia Labašová a Mária Froncová
za ForLife Mission

http://www.zakrestanske.sk/content/adoptuj-si-bilbord-zachráň-dieťa

http://www.4life.sk

http://www.4life.upc.uniba.sk

Diskusia (0)
Zatiaľ žiadny komentár
Nový komentár
Pridať príspevok
Registrovať sa môžete TU. Prihlásiť sa môžete TU.
Podobné články

Ľaváci a ich výchova

27. september 2012 / knihy

Ľaváci a ich výchova

Zhruba každé desiate dieťa je ľavák. Narodí sa do sveta, ktorý je uspôsobený pre pravákov. Može to so sebou prinášať v prvom rade radosť, ale i...

Děti a pět jazyků lásky

27. september 2012 / knihy

Děti a pět jazyků lásky

Ako učiteľka sa pri svojej práci stretávam s rôznymi deťmi. Päť jazykov lásky pre deti mi pomohlo lepšie pochopiť, prečo sú deti, ktoré sa nevedia dočkať...

Poklady pod snehom

20. december 2014 / slovo, video, pieseň

Poklady pod snehom

Vzrušujúci Vianočný príbeh pre mladšie aj staršie deti ako aj ich rodičov. Ponúkame na každý večer až do Vianoc jednu epizóu príbehu Poklady pod...

Od bezbrannosti k partnerstvu

29. január 2013 / knihy

Od bezbrannosti k partnerstvu

V 90. rokoch vznikla iniciatíva VIA IURIS, ktorá stála pri ľuďoch ohrozených právnymi kľučkami "mocných". Aj dnes, po 20-tich rokoch stojí stále...

N